شناسه خبر : 92084
جمعه 14 مرداد 1401 , 06:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا/ پایان انتظار هواداران

فصل جدید رقابت‌های فوتبال باشگاهی اروپا از جمعه ۱۴ مرداد با دیدار‌هایی از لیگ برتر، لوشامپبونه و بوندس لیگا آغاز می‌شود.

به گزارش فاش نیوز و به نقل از  گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، فصل جدید رقابت‌های فوتبال در نقاط مختلف جهان از جمعه به صورت رسمی آغاز خواهد شد و برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در خلال این فصل به جذابیت‌های آن خواهد افزود.
این فصل از مسابقات یکی از متفاوت‌ترین و پرفشارترین فصول فوتبالی خواهد بود زیرا بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال در کشور قطر هم در میان راه این لیگ‌ها برگزار خواهد شد. 
آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، پایان انتظار هواداران
 لیگ برتر انگلیس
 
در این فصل هم نگاه‌های زیادی خیره به پریمیرلیگ است. فوتبال در جزیره در اوج حساسیت قرار دارد. با حضور اریک تنهاخ در منچستر و تقویت آرسنال و تاتنهام، رقابت جذابی را بین بیگ سیکس معروف شاهد خواهیم بود. احتمالا سیتی و لیوروپول بازهم اصلی‌ترین شانس‌های قهرمانی به شمار می‌روند. از چلسیِ توخل هم نباید غافل شد که یکی ۲ خرید بزرگ داشته است.
سامان قدوس همچنان تنها ایرانیِ حاضر در این لیگ به شمار می‌رود. او در تیم برنت‌فورد مشغول به بازی است.
دیدار افتتاحیه این فصل جمعه شب بین کریستال‌پالاس و آرسنال برگزار می‌شود. دیداری که در ورزشگاه سلهرست پارک به میزبانی شاگردان پاتریک ویرا به انجام خواهد رسید.
رقابت‌های لیگ برتر پس از برگزاری ۱۶ هفته تعطیل می‌شود تا جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شود.
 
آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، پایان انتظار هواداران
بوندس لیگای یک آلمان
 
فصل جدید رقابت‌های بوندس لیگا آلمان از جمعه شب با دیدار ۲ تیم آینتراخت فرانکفورت و بایرن‌مونیخ آغاز می‌شود. بازهم مانند سالیان گذشته مونیخی‌ها شانس اصلی قهرمانی هستند. دورتموند سرمربی خود را تغییر داده و ترزیچ مجددا هدایت زنبور‌ها را به عهده گرفته است. هم لایپزیش و هم لورکوزن می‌توانند در بالای جدول حضور داشته باشند.
غیبت لواندوفسکی و هالند می‌تواند از جذابیت لیگ آلمان بکاهد، اما بازهم در این لیگ شاهد حضور ستاره‌های جدیدی، چون سادیو مانه هستیم. سردار آزمون هم می‌تواند در لباس تیم بایرلورکوزن مهره کارآمدی باشد.
رقابت‌های لیگ آلمان پس از برگزاری ۱۵ هفته و تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ کنار گذاشته می‌شود. 
 
آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، پایان انتظار هواداران
لیگ یک فرانسه (لوشامپیونه)
 
فصل جدید لوشامپیونه بدون شک فصل جذابی خواهد بود. از پاری‌سن‌ژرمن با کریستوف گالتیه و مسی هماهنگ شده رونمایی می‌شود و تیم‌های دیگر در پی این هستند تا شگفتی آفرین باشند. 
 
این فصل با دیدار ۲ تیم لیون و آژاکسیو در روز جمعه آغاز می‌شود. مسابقات تا هفته پانزدهم برگزار می‌شود و سپس شاهد برگزاری جام جهانی خواهیم بود.
 
تیم‌های مارسی، لیون و نیس جزو تیم‌های دیدنی این فصل خواهند بود.
 
آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، پایان انتظار هواداران
لیگای اسپانیا
 
رقابت‌های لیگا کمی دیرتر آغاز می‌شود، بارسلونا با هدایت ژاوی بسیار تقویت شده و به دنبال این است تا قهرمانی را از رئال پس بگیرد. در مقابل تیم کارلو آنچلوتی ثبات داشته و توانسته با خرید یکی ۲ بازیکن کمی اوضاعش را بهتر از پیش کند. در کنار این ۲ تیم اتلتیکو مادرید، سویا و ویارئال هم می‌توانند تیم‌های خوبی برای داغ شدن رقابت در بالای جدول باشند.
جمعه ۲۱ مرداد نخستین بازی فصل جدید بین ۲ تیم اوساسونا و سویا برگزار خواهد شد. این فصل پس از ۱۴ هفته با وقفه‌ای به مناسبت برگزاری جام جهانی روبرو خواهد شد.
 
آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، پایان انتظار هواداران
سری‌آ ایتالیا
 
فصل جدید فوتبال در ایتالیا دیرتر از سایرین آغاز خواهد شد. شنبه ۲۲ مرداد، این بازی‌ها با ۲ بازی میلان- اودینزه و سامپدوریا- آتالانتا افتتاح خواهد شد. ۱۵ هفته از فصل جدید که سپری شود، نوبت به تعطیلات جام جهانی می‌رسد. نکته کنایه‌آمیز و البته تلخ این است که خود ایتالیا جایی در جام بیست و دوم نخواهد داشت.
 
میلان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در کنار اینترمیلان و یوونتوس شانس‌های نخست به شمار می‌روند. رم هم با جذب بازیکنی، چون پائولو دیبالا به دنبال مدعی بودن است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi